top of page

Salgsvilkår for kjøp via Reddiksen.no

Oppdatert 13.10.2025

​

Kjøp gjennom Reddiksen.no reguleres av følgende salgsbetingelser, i tråd med norsk lovgivning (avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven m.fl.). Vilkårene gir deg som forbruker ufravikelige rettigheter. For mer informasjon, se www.lovdata.no.

​

1. Avtalen


Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, samt særskilt avtalte vilkår. Dersom det er motstrid, går særskilt avtalte vilkår foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen utfylles av relevant lovgivning for forbrukerkjøp.​

​

2. Partene
Selger:

Reddiksen DA
Søster Mathildes gate 22
kontakt@reddiksen.no
478 34 274
Org.nr: 935 940 141

​

Kjøper:

Den forbrukeren som foretar bestillingen, betegnes videre som kjøper.

​

3. Pris

​

Oppgitt pris inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Eventuelle kostnader som ikke er informert om før kjøp, skal ikke belastes kjøper.

​

4. Avtaleinngåelse

​

Avtalen er bindende når du har sendt inn din bestilling. Unntak gjelder ved åpenbare skrive-/tastefeil, som du eller vi burde ha oppdaget.

​​

5. Betaling

​

Du kan betale med Vipps eller andre oppgitte betalingsmetoder. Beløpet trekkes idet varen sendes, eller ved bekreftelse på digitalt produkt.
Ved fakturabetaling utstedes faktura ved sending, med minst 14 dagers forfall. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

​

6. Levering

​

Levering anses skjedd når du eller din representant har mottatt varen(e).
Dersom leveringstid ikke er oppgitt, leverer vi uten unødig opphold og senest innen 30 dager. Med mindre annet er avtalt, leveres varene hjem til deg.

​

7. Risiko for varen

​

Risikoen for varen går over på deg når varen er levert.

​

8. Angrerett

​

Du har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Angrerettfristen er normalt 14 dager fra dagen etter du har mottatt varen.
Gi oss beskjed innen fristen (for eksempel på e-post eller via angrerettskjema).
Ved bruk av angrerett, returnerer du varen for egen regning senest 14 dager etter melding. Varen må være i samme stand som du mottok den.
Vi refunderer kjøpesummen så snart vi har mottatt varen, og senest innen 14 dager.

​

NB: Angreretten gjelder ikke for varer som raskt forringes (f.eks. ferskvarer), eller for varer som er spesialtilpasset på din forespørsel.

​​

9. Retur

​​

Ved retur av varer i forbindelse med angrerett, se punkt 8.

For retur av varer utenfor angrerettperioden, ta kontakt med oss på kontakt@reddiksen.no. Kjøper betaler returporto hvis ikke annet er avtalt.

​

10. Mangel/reklamasjon

​

Dersom varen har en mangel, gi oss beskjed innen rimelig tid, og senest to måneder etter at du oppdaget mangelen. Reklamasjonsfristen er normalt to år, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger.

Dersom du ønsker å reklamere på en vare, ta kontakt med oss på kontakt@reddiksen.no med beskrivelse av mangel og ordrenummer.
Du kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning, avhengig av situasjonen.

​

11. Selgers rettigheter ved kjøpers mislighold

​

Dersom du ikke betaler, kan vi holde varen tilbake, kreve levering, heve avtalen og/eller kreve erstatning. Vi kan kreve renter og inkassogebyr ved forsinket betaling.

​

12. Garanti

​

Eventuelle garantier fra oss eller produsent kommer i tillegg til dine lovbestemte rettigheter.

​

13. Personopplysninger

​

Vi behandler kun de personopplysningene som er nødvendige for å gjennomføre handelen og eventuelle oppfølgingstjenester. Vi utleverer ikke personopplysninger til tredjepart, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre kjøpet (for eksempel til transportør).

​

14. Konfliktløsning

​

Klager rettes til oss innen rimelig tid. Klarer vi ikke å løse saken, kan du kontakte Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no eller tlf. 23 400 500.

​

Kontakt oss på kontakt@reddiksen.no for spørsmål om vilkårene eller angrerett.

bottom of page